Jamie vägev grillikaste

Üldiselt mulle Jamie retseptid väga meeldivad ja tavaliselt ei ole nad ka eriti keerulised, aga selles ameerikamaa raamatus on küll kõikvõimalikke tegevusi hõlmavaid kirjutisi.

See grillikaste nõuab ka üskjagu mängimist ning tulemus oli esialgu veidike pettumust valmistav. Maitselt on ta väga hea, kuigi ma lisaks veidi soola, tsipake rohkem tšillit ning pisut vähem apelsini koort, aga tekstuur oli see, milles mul oli lihtsalt teine ettekujutus. Arvasin, et ta on selline nagu ketšup, aga pigem on ta nagu tomatimahl. Seega seisis ta mul kapis tükk aega enne kui temale õige kasutuse leidsin - see saabus koos grillihooajaga. Doh! Ega nimest ju ma ei võinud seda välja lugeda eks :)


See kaste sobib väga hästi kana marineerimiseks, alles ükspäev tegime kanatiibadele sellega vanni. Aga nagu öeldud, ma lisaks, kui mitte kastmele, siis pärast marinaadi, rohkem soola ja tšillit. Siia aga panen retsepti kirja nii nagu vanameister ise.


Pasta:
1 sibul, kooritud ja neljaks lõigatud
10 küüsluguküünt, kooritud
2 värsket tšillit, varred eemaldatud (sõltub kangusest, aga ma teinekord riskiks kolmega)
oliivõli

Ürdid ja vürtsid:
10 värske tüümiani oksakest, lehed rebitud
10 värske rosmariini oksakest, lehed rebitud
väike kimp värsket koriandrit
10 loorberilehte (ma kasutasin kuivatatud, kuna ei saanudki aru, et milliseid siis vaja oli)
1 tl vürtsköömneid
2 spl fenkoliseemneid
2 spl suitsumaitselist paprikapulbrit
6 nelgitera

Ülejäänud ained:
2 apelsini koor ja mahl (teinekord paneksin sutsuke vähem koort, ühe oma ehk)
200 gr fariinsuhkrut
285 ml vett
6 spl palsamiäädikat
200 ml ketšupit
2 spl Worchestershire'i kastet
2 tl Inglise sinepit (mul oli siiski prantslaste Dijon)
200 ml õunamahla
1 tl meresoola (ma paneks järgmine kord vähemalt spl)
1 tl värskelt jahvatatud musta pipart

Pasta sektsiooni ained purustada köögikombainis ühtlaseks pastaks. Kalla potti sorts oliivõli ja kuumuta pastat umbes 5 minutit madalal kuumusel, et maitsed välja tuua.

Samal ajal pane kõik ürdid ja vürtsid köögikombaini. Koori apelsinid köögiviljanoaga, aga vaata, et koorealune valge osa välja jääks. Pane kooreribad samuti kombaini ja purusta hästi peeneks. Kalla saadud segu potti ja kuumuta veel minutike. Lisa suhkur, sega hästi läbi ja keeda veel paar minutit, kuni suhkur hakkab lahustuma ja tekib paks pruun pasta. Kalla sisse 285 ml vett ja keeda veel 2 minutit, seejärel pigisa sisse mõlema apelsini mahl ning lisa kõik ülejäänud koostisained. Sega hästi läbi ja aja keema, seejärel vähenda kuumust ning hauta 5-10 minutit, kuni segu hakkab kergelt paksenema.

Kalla kaste läbi peene sõela tasakesi suurde kaussi ja viska sõelale jäänud suuremad tükid ära. Loputa sõel puhtaks ja kalla kaste uuesti läbi sõela, nii et see jääks hästi siidine.

Lase maha jahtuda, seejärel jaga kaste purkidesse või kasuta kohe marineerimiseks. Jamie väidab, et kastet tuleb u 500 ml, mul tuli küll millegipärast hulga rohkem, pea liiter vist.

Allikas: Jamie Ameerika kokaraamat lk 296

No comments:

Post a Comment